tiistai 13. marraskuuta 2012

neuvola rv 36

masu edestä,rv 25...huom,mulle ilmestynyt hyvin haalea linea negra navan yläpuolelle
Tänään oli taas neuvolaa,raskausviikot 36+2.
Olen ollut ja tulen olemaan tämän viikon autoton..loukossa kotona
siis..Mies sai kesken työpäivän tulla kuskaamaan mua neuvolaan.Kiva kun neuvolassa kyselevät miehenkin vointia ja kuulumisia,ei jää ihan ulkopuoliseksi hänkään.Meillä mies ollut tätä ennen vain kerran neukussa mukana...ultrissa toki ollut.Kauhisteltiin neuvolassa mun turvonneita jalkoja ja muistutteli minnuu siitä veden juomisesta.Mulla on ollut nyt 2 päivää pientä päänsärkyä,alkaa iltapäivisin ja jatkuu yöllä,yöllä on muutenkin tullut heräiltyä vessaan ja juomaan,koska suu on rutikuiva öisin.Viime yönä tuli melkein valvottua ja 4 aikoihin ajattelin et nyt riittää sängyssä pyöriminen.Musta tuo minun päänsärkyni tuntuu kuitenkin johtuvan noista jumissa olevista hartioista.Th halusi kuitenkin pelata varman päälle ja huomenna oon menossa terveyskeskukseen verikokokeisiin raskausmyrkytys-"epäilyn" vuoksi,samalla otetaan ne vastaaineet mitkä multa piti jo tänään ottaa.Yhdellä pistolla kaikki sitten.Ongelmanahan mulla oli se että ei oo autoa siis huomennakaan joten th tulee hakemaan nuo verinäytteet meiltä kotoa! =)Pissanäyte oli puhdas ja verenpaine 124/81,minulle tuo on hieman koholla mutta normaali rr kuitenkin.Mahamitta oli kasvanut 34,komiasti mennään.Vauvan sykkeet 150+.Th kokeili ja tutkaili vauvaa ja sanoi että hänellä on hyvin vahva tuntemus että tää vaavi tulee hieman etuajassa,veikkaisi että viikkoa tai kaksi.ennen laskettua.No,eihän sitä tiedä.=) Painoa oli tullut viikolta +800.Kyselin th:lta streptokokkinäytteestä,kun olen kuullut että joissain kaupungeissa on ihan käytäntö että raskaana olevilta tuo otetaan.Ei se normaali nielunäyte vaan tuo raskausajan-alapäästä otettava streptokokki-näyte.Meillä tuota ei oteta neuvoloissa automaattisesti vaan sitten äitiyspolilla,jos on sinne jotain asiaa.Mähän joutusin käymään äitiyspolilla ja olivat tuon minulta jo ottaneet,miten multa olikin tuo mennyt täysin ohi?!Huomenna siis verikokeita ja ensiviikon maanantaina taas neuvolakäyntiä,tiuhaa tahtia.Hyvää alkavaa viikkoa!!

4 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. Kiitos,vaikka se nyt tuntuu olevan hieman tiellä ni tavallaan tulee haikeus mun viimeistä vauvamasua =)

      Poista
  2. Tosi kaunis on sun massu! Tyttömahalta näyttää niin sanotusti :) jaksuja viimeisille metreille!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia ja jaksuja sulle myös,kohta tää lysti on meidän kohdalta ohi!=)

      Poista