tiistai 23. lokakuuta 2012

Raskaustesti

Rv 33
Tässä samalla kun siemailen glögiä ja odotan et tuo sämpylätaikina kohoaa liinan alla ajattelin minäkin tehdä tuon Vauva-lehden raskaustestin.Toivottavasti ei mene tämän rustaamiseen liikaa aikaa,ei kestä tuo selkä tätä istumista.  Elikkä raskausviikot 33+2

Olen nähnyt erikoisia unia?
Olen todellakin,jo ihan alkuraskaudesta lähtien.Alkuraskauden unet olivat täysin omituisia,vailla päätä sekä häntää.Nyt myöhemmässä vaiheessa unet pikemmiten liittyneet pelkoihin ja huoliin.Vauvasta olen nähnyt kahdesti,niissä tämä vauva on poika.

Olen valokuvannut ja mittaillut mahaani?
 Neukkutäti mittailee ja minä kuvaan masuani.

Olen tuntenut itseni seksipommiksi? 
En tunne,en nyt loppumetreillä ainakaan,pikemminkin kömpelöksi.Tykkään silti mahastani ja musta raskaana oleva nainen on kaunis.

Pesänrakennusviettini on herännyt? 
Kovasti tekisi mieli  tehdä kaikkea,suursiivouksesta pikkunäpertelyyn.Vielä viikko pitäis ottaa rauhallisesti lääkärin määräyksestä,välillä iskee ahdistus/paniikki kun olisi niin paljon vielä tehtävää ennen vauvan tuloa.Välistä olen kyllä yrittänyt jotain mutta se kostautuu sitten voimakkailla supistuksilla sekä älyttömällä selkäkivulla.

Olen pelännyt ja murehtinut kaikkea mahdollista?
Todellakin!Kyllä on ollut aikaa ajatella ja nimenomaa murehtia yhtä jos toista asiaa,suurimmat murheet liittyneet tulevaan elämän muutokseen,miten se tulee vaikuttamaan parisuhteeseen,taloudelliseen tilanteeseen,miten jaksan kahden murkkuikäisen kanssa,onko vauva terve etc etc etc....murehtimen alkoi jo alkuraskaudessa.

Itkeskelen katsoessani televisiota?
Näin tapahtuu hieman herkemmissä kohtauksissa,melkeinpä mikä sarja tai elokuva tahansa on siinä joku kohta saa minut herkistymään.Viimeksi taisin itkeä katsoessani Emmerdalea,kun Aaron kyynelehti oikeussalissa(siis todellakin,nyt sairaslomilla on tullut seurattua tuotakin sarjaa) =)

Tiedämme lapsen sukupuolen?
Kyllä 90% varmuudella

Mummot ohittavat minut suojatiellä?
En tiedä mummoista mutta miehen perässä laahustan

Olen stressanut imetyksen onnistumista?
En,olisi hienoa jos tuo tulisi onnistumaan mutten lähde itseäni enkä lastani kiusaamaan silläkään ettei ota onnistuakseen.Lähinnä ärsyttää että imetyksestä tehty jokin hyvän äitiyden mittapuu.

Hyvä äiti on kotona pitkään?
Mikä sopii kullekkin.Itse haluaisin  olla mahdollisimman pitkään  kotona lapsen kanssa mutta uskon että taloudellinen tilanne ajaa töihin äitiysloman jälkeen,ainakin osittaiseksi.Ei se tee minusta huonompaa äitiä.

Tiedän miten haluan synnyttää?
Tiedän että synnytys on vielä edessä ja synnyttää vielä pitää mutten ole liiemmin ajatellut sitä,jokainen synnytys on erilainen joten  mitä sitä kummemmin suunnittelemaan.Sen kuitenkin tiedän etten varmaankaan uskalla ottaa epiduraalia nytkään,vaan päädymme paracervikaali-puudutukseen...jos siis alateitse synnytän.

Noin,sitten kurkkaamaan miltä tuo taikina näyttää.Tänään olisi vuorossa sipulisämpylät.
  

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti