perjantai 12. lokakuuta 2012

Neuvolalääkäri postaus

rv 31+5....
Mulla oli maanantaina neuvolääkäri...vaan en oo saanut aikaiseksi päivitettyä tilannetta.Rv tuolloin 31+3,matka siis etenee =)Painoa ei taaskaan ollut tullut,vaan hieman tipahtanut??!!Itse alan huolestumaan,eikös vauvakin kasva tässä vaiheessa n200g viikottain.Lääkärin mielestä ei mitään hätää,mut mua vaivaa siltikin.Mulla on lähtöpaino 55.6kg ja on mulla kertynyt kiloja kuitenkin jo 7,5kg mut miks se on nyt tyssähtynyt? Kohtu kasvaa kuitenkin hyvin,yläkerroksella mennään,mitta oli 31,1/2.
Verenpaine melko alhainen, 104/68.Vauva edelleen pääalaspäin,kohdunsuun tilanne pysynyt samana.Vähän jännittelinkin tätä,sillä ei oo musta sohvan valtaajaksi ja on tullut uhmattua tuota lääkärin määräämää lepoilua.Toisaalta ei ole juurikaan supistellut,selkä vain on niin JULMETUN kipeä,kaikesta siitä istumisen ja makamisen määrästä.Hemoglobiini tipahtanut 117,mulla on ollut se nestemäinen versio lisäraudasta käytössä.Vauvan sykkeet 130+.Pissa puhdas.Ensitorstaina olis neuvolakäynti ja sen jälkeen synnytystapa arvio,hui kauheeta....se on tosiaan vielä edessä.Vauva potkiskellut ja hikkaillut,vilkkaimmillaan on alku yöstä.Vessassa tulee öisin ravattua,parhaimmillaan jopa 5x.Sopivaa asentoa öiseen ei vaan tunnu löytyvän ja asentoa paikkaillaan tyynyjen avulla.Mielialat heitelleet niin laidasta laitaan.Seuraava postauksen ajattelin riipustaa vaihtelun vuoksi muista aatoksista.Rentouttavaa viikonloppua!

1 kommentti:

  1. Ymmärrän niin hyvin miltä susta voi tuntua.. Mulla on aivan täsmälleen samat "oireet". Yöllä saa jatkuvasti ravata pissalla, missään asennossa ei voi olla kauaa kun alkaa pakottaa jotain paikkaa. Imetystyyny jalkojen välissä auttaa hiukan asiaan mutta ei paljon. Vauva on täälläkin vilkkaimmillaan öiseen aikaan :) Selkä huutaa Hoosiannaa päivittäin ja nykyään ei onnistu enää edes sellainen todella verkkainen kävely koirien kanssa ilman, etteikö ala raskausiskias tuikkimaan pakaraan.. huoh. Toissa yönä supisteli pitkästä aikaa monta kertaa yössä mutta eivät olleet niin kivuliaita että olisin soittanut neuvolaan. Mulla on muuten kans painon nousu loppunut! Viime kerralla paino oli jopa vähentynyt hiukan ja kohtukin kasvanut vain sentin. Mullekkin sanottiin, ettei hätää mutta silti jännittää kauheasti maanantain neuvola, onkohan taaskaan paino noussut. Nythän se lapsi kasvaa hurjaa kyytiä.. Mulle on tullut painoa vain 5,2 kg koko raskausaikana ja laskettuun aikaan on enää noin 6 viikkoa. Kuinkahan pieni vauvasta tulee.. No, maanantaina taas viisaampana :) Mukavaa viikonloppua!

    VastaaPoista